Blood, Guts and Chocolate Cake

意訳意訳で読みやすく。元の意味は損なわないように。

Youth - Troye Sivan │ 和訳

🌱🌜🚗

What if
What if we run away

どうなるだろう。もし、僕ら2人逃げ出したなら


What if
What if we left today

もし、今日を置き去りにしたなら


What if
We said goodbye to safe and sound

もし、平穏な日々にさよならを告げたなら


What if
What if we're hard to find

もし、僕たちが誰も見つけれないような場所に行ってしまったなら


What if
What if we lost our minds

もし、僕たちの気が触れてしまったなら


What if
We let them fall behind, and they're never found

もし僕らが何処かへ落ちて、誰にも見つからなかったなら…

 

 

 

And when the lights start flashing like a photo booth

そしてフォトブースのフラッシュみたいに光は瞬く


And the stars exploding
We'll be fireproof

星が爆発したって、僕らは火にさえ耐えられるさ

 

 

 

My youth
My youth is yours

僕の青春は君のもの


Trippin' on skies, sippin' waterfalls

空を旅して滝を味見しちゃおう


My youth
My youth is yours

僕の青春は君のもの


Run away now and forevermore

今から永遠に逃げ出そうよ


My youth
My youth is yours

僕の青春は君のもの


The truth so loud you can't ignore

「真実」は大きすぎて無視なんて出来ないけど 


My youth, my youth, my youth
My youth is yours

僕の青春は君とともにあるよ

 

 

 

What if
What if we start to drive

どうなるだろう。もし、2人でドライブしたなら


What if
What if we close our eyes

もし、ぼくら目を閉じたなら


What if
We're speeding through red lights into paradise

もし、赤信号を無視して、楽園まで突っ切ったなら


'Cause we've no time for getting old

だって僕らは歳をとってる暇なんてない


Mortal bodies, timeless souls

死せる体、永遠の魂


Cross your fingers, here we go

指をクロスして嘘をついてさ。さあ行こう

 

 

 

And when the lights start flashing like a photo booth

そうして光はフラッシュのように瞬く


And the stars exploding
We'll be fireproof

星が爆発したっていいさ。僕らは火にだって耐えられる

 

My youth
My youth is yours

僕の青春は君のもの


Trippin' on skies, sippin' waterfalls

空を飛び回って、滝を味見して、


My youth
My youth is yours

僕の青春は君のもの


Run away now and forevermore

今から永遠に逃げ出そう


My youth
My youth is yours

僕の青春は君のもの


The truth so loud you can't ignore

現実はこんなに大きくて無視できないけど


My youth, my youth, my youth
My youth is yours

僕の青春は君のもの


My youth is yours

My youth
My youth is yours

僕の青春は君のもの


Trippin' on skies, sippin' waterfalls

空を飛び回って滝を味見して、

 

My youth
My youth is yours

僕の青春は君のもの


Run away now and forevermore

今から永遠に逃げ出そう


My youth
My youth is yours

僕の青春はきみのもの


The truth so loud you can't ignore

現実はこんなに大きくて、無視なんて出来ないけど


My youth, my youth, my youth
My youth is yours

僕の青春はきみのもの


Oh, oh, oh
My youth is yours
Oh, oh, oh
My youth is yours

僕の青春は君とともに

 

 

 

 

 

 

 

 

 

〈概要〉

ここから逃げ出そう。僕の青春は君のもの。

 

〈おわりに〉

Troye Sivanは2013年、ゲイであることをカミングアウトしました。彼のアルバムを聴いていると、「2人で逃げ出そう」という歌詞が頻出しているように感じるのは、LGBTの人々が晒される偏見の目が根底にあるのではと思います。

 

 

あとこのPV、美少年2人がイチャついててメチャシコ😭😭😭