Blood, Guts and Chocolate Cake

意訳意訳で読みやすく。元の意味は損なわないように。

Brooklyn Baby - Lana Del Rey│和訳

💫😇💫
They say I'm too young to love you
「彼を愛するにはあなたはまだ若すぎる」、

I don't know what I need
「何が必要なのか分かってないのよ」周りの人はそういうわ

They think I don't understand
The freedom land of the seventies
みんな私が70年代のことを何もわかっちゃいないっておもってるの

I think I'm too cool to know ya
あなたと交際するには私はちょっと冷淡すぎるかしら

You say I'm like the ice I freeze
あなたは「お前は氷みたいに冷たいな」って言うの

I'm churning out novels like
Beat poetry on Amphetamines
そして私はまるで薬物中毒みたいにビートポエムのような文を連ねていくわ

✡(サビ)
Well, my boyfriend's in a band
わたしの恋人はバンドをやってるの

He plays guitar while I sing Lou Reed
彼がギターを弾いて、わたしがルー・リードの曲を歌う

I've got feathers in my hair
羽根飾りを髪につけて

I get down to Beat poetry
ビートポエムを綴るのよ

And my jazz collection's rare
わたしのジャズのレパートリーはなかなか珍しいわよ

I can play most anything
なんだって演奏できちゃうんだから

I'm a Brooklyn baby
I'm a Brooklyn baby
だって私はブルックリン・ベイビーですもの


They say I'm too young to love you
みんな私はあなたを愛するには若すぎるって言うわ

They say I'm too dumb to see
「見る目がない」そうも言うわ

They judge me like a picture book
だれも中身で判断しようとしないの

By the colors, like they forgot to read
まるで絵本みたい。絵を見てばかりで内容は知らんぷり

I think we're like fire and water
きっと2人は火と水ね

I think we're like the wind and sea
それとも風と海かしら

You're burning up, I'm cooling down
燃え盛るあなたをわたしは鎮めてあげる

You're up, I'm down
あなたが上がって、私は下がって

You're blind, I see
あなたが盲目なら私が目になるわ

But I'm free
I'm free
それでもわたしは自由よ


✡(繰り返し)


I'm talking about my generation
わたし、同世代の人にしか通じないことを話してるかもしれないわね

Talking about that newer nation
ちょっと今どきすぎるかもしれないわ

And if you don't like it
もし気に障るなら

You can beat it
どこかに行って頂戴

Beat it, baby
どこかへ行ってしまえばいいのよ

You never liked the way I said it
わたしの言い方がいつも気に入らないんでしょう

If you don't get it, then forget it
分からなかったのならいいわ、忘れて頂戴

So I don't have to fucking explain it
わたしも説明する手間が省けてよかったわ


✡(繰り返し)


Yeah my boyfriend's pretty cool
わたしの恋人、すごく素敵(クール)でしょ

But he's not as cool as me
でも私ほど冷静(クール)じゃないわ

Cause I'm a Brooklyn baby
I'm a Brooklyn baby
だって私はブルックリン・ベイビーですもの










〈概要〉
70年代の文化が好きな若者(主人公)と70年代が青春時代だった恋人の曲です


〈キーワード〉
churn out…大量生産する、粗製乱造する
beat poetry…5、60年代にヒッピーたちの間で流行した文学
Lou Reed…ブルックリン出身のロックミュージシャン





〈おわりに〉

年の差は最高!!!!!!!